بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است ؟


کاشت مو به روش FIT یکی از روش های بدون جراحی کاشت مو است و مناسب افرادی است که هنوز دچار طاسی گسترده نشده‌ و از روش های جراحی کاشت مو ترس دارند. نتایج شگفت انگیز روش FIT و قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن موجب محبوبیت این روش در بین افراد شده و روشی بسیار پرطرفدار است.

کاشت مو به روش FIT به روش FUE هم مشهور است، این دو روش با یکدیگر تفاوتی ندارند و پروسه انجام هر دو یکسان است. روش FIT بیشتر برای افرادی که موهای کم پشتی دارند توصیه می‌شود. افرادی که طاسی گسترده دارند، بهتر است با نظر پزشک از روش‌های دیگری مانند کاشت مو به روش سوپر ترکیبی استفاده کنند.

کاشت مو به روش FIT چیست ؟

در کاشت مو به روش FIT که یکی از بهترین روش های کاشت مو طبیعی هم می باشد، از یک پانچ گرد کوچک برای استخراج واحدهای فولیکولی مو از یک ناحیه با رشد موهای متراکم به یک منطقه بدون مو استفاده می شود. هر واحد که گرافت مو نام دارد شامل یک تا چهار مو است. اگر چه مخفف “FIT” به طور رایج برای استخراج واحد فولیکولی شناخته شده است، دستورالعمل های صادر شده در مارس 2018 از انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو (ISHRS) توصیه کرد که این روش به نام “برش واحد فولیکولی” تغییر نام داده شود.

جالب است بدانید که در این روش هرگز جای زخم پشت سر داوطلب باقی نمی‌ماند؛ زیرا هر گرافت به‌صورت مجزا از ناحیه پرتراکم استخراج می‌شود. همچنین از این روش در کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل هم استفاه می شود.

کاندید مناسب روش FIT

طاسی و ریزش موی خفیف تا متوسط می‌تواند به کمک این روش ترمیم شود. افرادی که پوست سر آنها خاصیت کشسانی کمتری دارند، می‌توانند از این روش به‌عنوان یک راهکار جایگزین برای کاشت مو به روش FUT استفاده کنند. همچنین افرادی که با وجود ریزش مو، بانک موی مناسبی در پشت سر و اطراف دارند، گزینه مناسبی برای کاشت مو محسوب می‌شوند.

  • افرادی که سن بلوغ را گذرانده باشند و سن آنها حدود 25 الی 55 سال باشد، کاندید خوبی برای روش FIT هستند.
  • افرادی که به دنبال یک روش دائمی و غیرتهاجمی برای افزایش تراکم موهای خود هستند.
  • FIT برای آن دسته از افرادی که تمایل به کوتاه نگه داشتن موهای خود در پشت سر را دارند، گزینه خوبی است.

مراحل کاشت مو

FIT یک روش کاشت مو با حداقل میزان تهاجمی بودن است که دوره ی بهبود بسیاری کوتاه و نتایجی عالی دارد. همه متقاضیان کاشت مو به صورت مجزا در جلسات مشاوره ی پزشکی تحت آزمایش و بررسی قرار می گیرند. روش درمانی پیشنهادی (دارویی و یا جراحی) بر اساس میزان ریزش مو تعیین می شود. مراحل کاشت مو به روش FIT به صورت خلاصه به شرح زیر است :

  • مراجعه ی بیمار به مراکز درمانی،
  • عکس برداری،
  • طراحی نواحی اهداکننده و دریافت کننده،
  • استخراج واحد های فولیکولی از نواحی اهداکننده،
  • آماده سازی واحدهای فولیکولی،
  • نگه داری واحد های فولیکولی،
  • استراحت،
  • کاشت واحدهای فولیکولی،
  • دوره بعد از کاشت مو و رعایت توصیه های بعد از کاشت.

انتخاب یک کلینیک معتبر و قابل‌اعتماد

انتخاب یک پزشک متخصص باتجربه و بهترین کلینیک کاشت مو اولین و مهمترین قدم برای کاشت مو است. تجربه و مهارت پزشک در بیشتر مواقع در نتیجه نهایی کاشت تأثیرگذار است. بنابراین اگر قصد دارید یک عمل موفقیت‌آمیز و بدون عارضه را تجربه کنید، حتماً به این نکته توجه فرمایید. شما می‌توانید پس از مشاوره و ویزیت مشکل خود را ارزیابی نمایید و باتوجه‌به نظر پزشک برای کاشت مو اقدام کنید. پزشک موظف است تا کلیه جزئیات کاشت و نحوه انتقال فولیکول موی پیوندی یا گرافت را به شما شرح دهد و نظرتان را بپرسد.

عکس برداری

عکس برداری از قسمت های مشخص شده ای از سر به منظور ثبت در پرونده و تحلیل نتایج حاصل شده انجام می شود. یک مجموعه عکس شامل تمامی مراحل درمان، در اختیار هر فرد قرار خواهد گرفت. این عکس ها توسط کارکنان مرکز درمانی و با دوربینی حرفه ای گرفته می شوند.

طراحی خط رویش مو 

طراحی خط رویش مو به صورت توافقی با بیمار و با رعایت حد متعارف پارامترهای مربوطه صورت می گیرد. دکتر نواحی اهداکننده و دریافت کننده را نشان می دهد، به این معنا که یک طرح اولیه با ماژیک های مخصوص کشیده و محدوده ی نواحی اهدا کننده و دریافت کننده را مشخص می کند.

تزریق بی حسی موضعی

در این مرحله پزشک به کمک داروهای بی‌حسی موضعی نظیر لیدوکائین سعی می‌کند درد را برای زیباجو به حداقل برساند. حتی در مواقعی مراجعه‌کننده هرگز دردی را تجربه نخواهد کرد!

استخراج واحدهای فولیکولی (گرافت مو)

استخراج به کمک ابزارهای جراحی میلی متری به نام «پانچ» انجام می شود. این ابزارها لبه تیزی دارند و اندازه ی استوانه شان بین ۰/۷ تا ۰/۹ میلی متر متغییر است، که با توجه به ضخامت موی هر بیمار تعیین می شود. پس از جدا ساختن واحد‌های فولیکولی با «پانچ مخصوص»، آنها را به کمک انبرک‌های مخصوص جراحی با دقت از پوست سر خارج می کنند. تعداد واحدهای فولیکولی استخراج شده در یک جلسه، بسته به تراکم موی بیمار، حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ واحد فولیکولی است که متناظر با حدود ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تار مو است. این مقدار می تواند بسته به تراکم موجود در ناحیه ی اهداکننده متفاوت باشد.

آماده سازی و نگهداری واحدهای فولیکولی

در این مرحله از کاشت مو، پزشک فولیکول‌های استخراج شده را در محلول‌های نگهدارنده مخصوص قرار می‌دهد تا از نابودی آنها جلوگیری کند. بعد از این فولیکول‌ها باید روی شیت یا نوار کاغذی چیده و مرتب شوند. این کار به افزایش سرعت و کیفیت پیوند مو کمک زیادی می‌کند. تیم جراحی به کمک عینک‌های مخصوص شروع به آماده سازی واحدهای فولیکولی می کند.

آماده سازی و نگه داری مناسب واحدهای فولیکولی، عامل اصلی موفقیت آمیز بودن کاشت مو است. نگه داری مناسب از واحدهای فولیکولی برای بقای فولیکول های مو در مدتی که خارج از بدن هستند، بسیار مهم است. واحدهای فولیکولی باید هیدراته (آب دار) و در دمای ایده آل، در ظرف هایی که در درمای پایین آماده سازی شده اند بمانند تا زمان کاشت فولیکول ها فرا برسد.

استراحت

به طور متوسط، روند کاشت مو ۵ تا ۸ ساعت زمان می برد که به سه بخش استخراج، استراحت و کاشت تقسیم  می شود. زمانی که روند استخراج پایان یافت، بیمار فرصتی نیم ساعته برای استراحت و صرف یک وعده ی غذایی سبک دارد.

کاشت گرافت‌ها

بعد از مرحله آماده‌سازی و برش ناحیه گیرنده، نوبت به کاشت گرافت‌ها می‌رسد. تک پیوندها باید کاملاً حرفه‌ای در منطقه موردنظر قرار بگیرند. سرعت و دقت دو فاکتور مهم این روش هستند. زاویه و جهت رشد موها بسته به برش‌های ایجاد شده توسط متخصص متغیر است. اما به‌طورکلی این برش زدن ماهرانه پزشک است که نتیجه طبیعی و بدون نقص را ایجاد می‌کند.

خوشبختانه این روش طی یک جلسه قابل انجام است. در مرحله آخر پزشک توصیه‌های مراقبتی بعد از کاشت مو را به مراجعه‌کننده شرح می‌دهد و در صورت نیاز دارو تجویز می‌نماید.

مقایسه روش FIT با FUE

می‌توان گفت هر دو روش نام‌برده هم برای بانوان و هم آقایان مؤثر هستند، اما قبل از هر چیز پزشک باید شرایط را دقیق تر بسنجد و بررسی‌های لازم را انجام دهد، به‌عبارت‌دیگر شرایط خاص روش خاص خود را می‌طلبد. پزشک در بیشتر مواقع بر اساس اهداف و انتظارات، میزان ریزش و تراکم موردنظر متقاضی کاشت مو، طرح نهایی کاشت مو را مشخص می‌کند. در این صورت روش مناسب کاشت مو برای مراجعه‌کننده مشخص می‌شود و او می‌تواند بهترین نتیجه را دریافت کند.

روش FUT

روش FUT یا نواری معمولاً زمانی توصیه می‌شود که هدف افراد افزایش حداکثری تراکم مو است. این روش بیشتر به افرادی که دچار ریزش مو شدید و طاسی گسترده در ناحیه تاج سر هستند، پیشنهاد می‌شود. در روش نواری فولیکول‌های مو به عرض 1.5 الی 2 سانتی‌متر و طول 20 الی 25 سانتی‌متر از قسمت پشت سر استخراج شده و پس از آماده‌سازی و مرتب شدن به قسمت طاس و کم مو منتقل می‌شوند. در این روش به دلیل کاشت نواری احتمال خونریزی و باقی‌ماندن جای زخم وجود دارد و پزشک باید بعد از اتمام کار منطقه شکاف خورده را بخیه بزند. دوره نقاهت و بهبود در این روش به نسبت روش FIT طولانی تر است.

روش FIT

کاشت مو به روش FIT یا FUE به افرادی پیشنهاد می‌شود که دارای ریزش موی کمتری هستند و طاسی‌های خفیف‌تری دارند. مثلاً اگر فردی خط رویش موهایش عقب‌رفته باشد، باید از این روش جهت ترمیم موهای خود استفاده کند. در این روش فولیکول‌های مو به‌صورت انفرادی و جداگانه از بانک مو استخراج شده و در محل موردنظر کاشته می‌شوند. نتیجه کاشت مو در این روش طبیعی تر و عوارض جانبی ناشی از گرافت مو کمتر است. در این روش سر نیازی به بخیه ندارد و زمان بهبود و دوره نقاهت نیز کوتاه‌تر است.

مزایای کاشت مو به روش FIT

  • بازدهی فوری و بالای ۸۰ درصد،
  • امکان ایجاد تراکم حداکثری با توجه به برداشت تکی،
  • خط رویش طبیعی و
  • دوره نقاهت کوتاه تر از روش FUT،
  • بدون خونریزی و درد شدید،
  • نبود اسکار و جای زخم و همچین بخیه در پایان جراحی.

توصیه‌ها

برای آنکه کاشت مو به روش FIT نتایج بسیار خوبی را برای مراجعه‌کننده به همراه داشته باشد، لازم است تا یک سری نکات مهم قبل از شروع جلسه کاشت رعایت شود. این نکات می‌تواند در روند بهبود و کاهش عوارض ناشی از کاشت تأثیرات خوبی بگذارد و به فرد در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کند. از جمله مهم‌ترین نکات و توصیه‌های قبل از کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به‌منظور بهبود سریع زخم‌ها و جلوگیری از خونریزی گسترده در هنگام کاشت، یک الی دو هفته قبل از انجام کاشت مو هرگز مشروبات الکلی، سیگار، دخانیات استفاده نکنید.
  • در مورد مصرف هرگونه دارو و قرصی که استفاده می‌کنید با پزشک خود مشورت کنید.
  • از مصرف انواع داروی رقیق‌کننده خون، داروی ضد ریزش مو، داروی ضدالتهاب خودداری کنید.
  • در صورت مصرف هرگونه مکمل غذایی، گیاهی و یا ویتامین، موضوع را به پزشک اطلاع دهید.
  • قبل از کاشت حداقل یک جلسه با پزشک خود مشورت کنید تا از نظر شرایط بالینی و… بررسی شوید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و با به داروی خاصی حساسیت دارید، حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • هنگام انتخاب کلینیک و پزشک مربوطه نهایت دقت خود را به کار ببرید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید. در این راستا می‌توانید از تجربیات مراجعه‌کنندگان دیگر استفاده کنید.
  • هرگز سه روز قبل کاشت، موها را کوتاه، رنگ، دکلره یا کراتینه نکنید.
  • توصیه می‌شود قبل از کاشت، موهای خود را با شوینده مناسب خوب بشویید تا تمیز و پاکیزه شود.

مراقبت ها

در کاشت مو به روش FIT بعد از انجام مراحل کاشت به‌منظور حفظ و مراقبت از فولیکول‌های پیوندی باید نکات و توصیه‌های مهمی را رعایت نمود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از کاشت مو را به شما عزیزان شرح خواهیم داد :

  • تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع استفاده کنید و از آنها غافل نشوید.
  • تا حداقل ده روز از رابطه جنسی بپرهیزید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگینی مثل وزنه‌برداری و بدنسازی خودداری کنید؛ زیرا این فعالیت‌ها همگی منجر به افزایش گردش خون در ناحیه کاشت شده و در نهایت عوارضی مثل عفونت و خونریزی بعد از کاشت مو را به دنبال خواهند داشت.
  • منطقه کاشت شده را ماساژ ندهید، سر خود را نخارانید و به دلمه های ایجاد شده بعد از کاشت مو دست نزنید.
  • از شامپوی مناسب کاشت مو برای شستشوی سر خود استفاده کنید.
  • در طول مدت نقاهت به‌خوبی استراحت کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. خوردن مواد غذایی نظیر مرغ، گوشت قرمز، موز، آووکادو، برنج، آجیل، تخم‌مرغ، توت، اسفناج، هویج و… به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

هزینه کاشت مو به روش FIT

هزینه کاشت مو به روش FIT همانند دیگر روش‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد. تمامی این عوامل در تعیین قیمت نهایی مؤثر هستند. هزینه کاشت مو در این روش به میزان ریزش مو، تعداد تراکم مد نظر شما، مهارت پزشک، تجهیزات کلینیک، دستمزد تیم جراحی و کیفیت بانک مو وابسته است. کاشت مو به روشFIT، در واقع نوعی روش جراحی زیبایی است، پس هزینه‌های ناشی از آن هرگز تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. اما اگر فرد در اثر سوانحی مثل سوختگی، حوادث و یا تصادف نیاز به کاشت مو داشته باشد، شرایط تغییر می‌کند.

حدود هزینه کاشت مو به روش FIT در کلینیک خانه سفید ته|

در کلینیک خانه سفید کلیه خدمات زیبایی نظیر کاشت مو به روش FIT با کیفیت و دقت بسیار بالایی توسط بهترین و مجرب‌ترین کادر پزشکی انجام می‌شود. همچنین جهت اطمینان خاطر شما عزیزان در پایان کاشت مو، ضمانت نامه کتبی با مهر پزشک ارائه می شود.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *